Min nya uppvärmningmetod! :)

Jag har ju lovat er att dela med mig av min nya uppvärmningsmetod, och nu kommer den äntligen!

förut släppte jag alltid ner Långben i en låg och lång form, för att få upp ryggen. Men det är ju lättare för dom att gå där nere, eftersom de bara får rulla på och gå i nerförsbacke. Jag har märkt att han hänger väldigt mycket i handen, och när man lyfter upp och lättar går han ner direkt igen. Jag visste inte vad jag skulle göra, så pratade med stallägaren som själv har varit kvalad ponny EM, flertal vinster i ponny SM o.s.v, och hon red själv in sin bästa ponny (Stenbroåsens Carneol) och precis samma sak hade hänt för henne! Men när hon slutade rida i låg och lång form hade han slutat hänga, och jag gav det ett försök.

Redan första gången märkte man en JÄTTEskillnad! :O Hängde knappt någoting, och gick i fin uppförsbacke! :)

Så nu rider jag alltså i normal form, och en massor öppna -> förvänd sluta, som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det kan ni läsa HÄR.

Han blir kättebra av detta, och man slipper lägga hela passet på att han inte ska hänga. Nu får han bara gå i lång och låg form när jag travar av, för då tycker jag att han ska få strecha lite och så :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0