Lösgörande övning.

Här kommer en superbra lösgörande övning, jag gör den själv varje dag på Långben och han har verkligen blivit så himla bra av det! Jag har lärt mig den av min tränare, som tipsade starkt om den :)



Visst är jag duktig på att måla i Paint? hahah ;) 
   Men övningen är iaf att för att ta denna bild som ex, gå i vänster varv. rid en öppna några steg och ur det går du in i en förvänd sluta. Jag vet, det låter inte så svårt, men om man har en inte helt lösgjord häst är det faktiskt riktigt svårt, och såklart kan man inte kräva att det ska gå helt felfritt första gången man gör det.
 Såklart kan du göra den i båda varven, och kan ju även variera att göra det längs medellinjen om du vänder rätt upp och på fyrkantspåret.
Som sagt har jag egen erfarenhet av den här övningen, och det har verkligen funkat hur bra som helst! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0