Tävlingen!

Här kommer äntligen ett inlägg om söndagens tävling!

Den hölls som sagt på Kungsbacka RK, jätteskönt, tog inte ens en halvtimma att åka dit! :) I första klassen, LB1, gick han helt galet bra verkligen! Känslan var helt underbar, och knappt några missar. Ett par småmissar blev det så klart, men det blir det ju nästan alltid. Bröt av i mellangaloppen på snett igenom när jag skulle samla upp och sakta av vid hörnet, och han missuppfattade och samlade inte upp sig utan bröt av direkt, och blev ju även ett tidigt avbrott då. Men annars är jag riktigt nöjd med både min och Långbens insats! Jag red faktiskt aktivt, koncentrerat och bra! Och Långben var på topp, bra bakbensengagemang och bar sig själv riktigt bra! Slutade på en vinst på 68%, och eftersom jag var riktigt nöjd innan jag ens hade sett resultatet kunde jag unna mig en vinst, som jag annars har svårt att göra. Tycker alltid att det är någon annan som har ridit bättre...

Bild från framridningen

I LA1an var han lite tröttare, och det blev även en kvart försenat vilket gjorde att jag red fram i 45 min, och det blir för långt för lilla Långben. När vi kom in på banan kändes han förvånande nog ändå ganska bra! Inte allt för trött faktiskt, vilket tyder på att han har satt mer muskler över vintern, och det verkar ju inte helt fel! ;) Iaf så var han ändå lite för trött för att få till den där riktigt bra galoppen, han försökte verkligen, men blev lite för studsig och gjorde sig kort i halsen för att få det lite enklare. Det drog ju ner lite, men han var så himla duktig som gjorde sitt yttersta för att orka iaf ♥ Ledde LAn ändra fram till näst sista ryttaren som gick om, men sånt händer, skulle nog ändå inte kunna unna mig den vinsten för att allt inte satt helt 100.. ;) Slutade med en andraplats på 66%, det är jag nöjd med på en LA1 :)

Min snygga älskade tävlingsponny ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0