Jag & min prestationsångest..

Hopptränade idag med plutten, och jag vet inte riktigt hur det gick.. Hoppade med ponnysarna och så, i början gick det bra för mig, Pelle var jättefin. Dock hade de andra lite problem och det blev mycket väntan för mig. Lite segt såklart, men ändå kul att se hur de andras problem löste sig. Vi hoppade runt på de olika hindren och sedan avslutade vi med att hoppa en linje. Först gick det bra, andra gången hoppade han grymt, men sen så gick allt åt skogen. Jag fick ingen rytm en gång vilket var dumt då hindret precis blivit höjt och var lite större. Vi kom över ändå och tog det en gång till vilket resulterade i ett stopp, för jag red så jävla dåligt. Stopp rätt in i hindret blev det, bra jobbat av mig liksom. ÅH, klarar inte av när jag rider så dåligt, blir så himla frustrerad och sur på mig själv. Vi tog det 2 gånger till i alla fall och då gick det ok. Men jag får ryck på mig själv för jag tänker alldeles för mycket, känner att jag inte vågar tro på mig själv och att jag faktiskt kommer se avstånd och pajjar allt genom att inte göra något istället, bara väntar på katastrofen. Bara för att hindren blir lite högre ska jag spänna mig och rida dåligt.

Aja, detta passet ska jag bara lägga bakom mig. Ärligt talat har vi kommit så sjukt mycket framåt i det senaste så jag är inte förvånad för att det gick lite sämre idag ändå. Två steg framåt och ett steg bakåt. Nu försöker jag vända det dåliga för att peppa mig inför lördag, då jag nog ska hoppa CR! Tagga! Nu ska vi visa vad vi kan, och jag ska rida bra!

Pelle var grym som vanligt idag i alla fall, min finaste prins ♥


Ja, kan ju erkänna att jag kunde skrivit inlägg om träningen innan men var så himla irriterad på mig själv att det antagligen inte blivit så kul att läsa. Var tvungen att tänka på något annat innan jag kunde utvärdera träningen då jag helt enkelt var för besviken på min ridning innan. Prestationsångest, I know. 


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Det är verkligen intressant hur mycket höjden gör för självkänslan! Det är ju exakt samma linje/hinder men ändå blir man typ handlingsförlamad..? :P Aja, dåliga träningar ger också något positivt med sig, nästa gång är ni på topp igen! :D

2011-03-02 @ 22:53:38
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Elina

Ja, det är helt sjukt! Precis, får hoppas det! :)

2011-03-03 @ 17:55:02
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0