JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA PONNY! ♥

Pelle var så underbart fin idag! Träningen för Ruth gick verkligen grymt bra, tror det var den bästa träningen nånsin för oss!

Fast det började lite knasigt i stallet med en uppspelt och väldigt spänd Pelle då det var älgar inom synhåll från deras hagar. Så han var spänd och sedan när jag fixade honom på gången i stallet var det någon som gick utanför i buskarna, vilket skrämde livet ur honom! Stackaren, han fick panik, försökte springa iväg och höll på. Själv satt jag och borstade på hans bakben och fick bara kasta mig åt sidan då jag hade blivit både sparkad och mosad annars. Men fy, stackars älsklings Pelle ♥ Sjukt läskigt var det. Sedan tog det kanske 10 min innan han lugnade sig, han stod och darrade och var jätteskärrad. Vände även på honom så det inte skulle hända igen, då hade vi ju kanske inte haft lika mycket tur. Det gick bra i alla fall, han skadade sig inget förutom att han som sagt var väldigt skärrad. Stod och bara myste med honom och tillsist lugnade han äntligen ner sig. Men stackars min lilla älskling.

Var (såklart) rätt sen till lektionen efter den lilla händelsen. Började träningen ganska med en gång när jag kom ner i alla fall och i skritten jobbade vi med formningen och bakdelsvändningar, vilket gick bra! Han har verkligen börjat flytta sig fint i bakdelsvändningarna nu, har en bra takt och behåller formningen mycket bättre. Sedan jobbade vi likadant när vi började jogga igång honom, att flytta bogen och forma honom ordentligt. Vi jobbade också med lite öppnor, vilket gick grymt bra! Han har blivit jättemycket bättre i bogarna och är inte alls lika stel som innan, vilket är hur härligt som helst! I galoppen jobbade vi med fattningar och samma där - formningen. Lite skritt->galopp och galopp->skritt övergångar tränade vi också på vilket funkade fint! Fick till några riktigt bra avbrott på slutet! För övrigt var han helt underbar i galoppen, i båda varven!
Hela passet kändes Pelle väldigt stadig och mjuk i sidorna och munnen. Han bjöd och kändes väldigt pigg & glad. Fick en underbar känsla, så är verkligen himla, himla NÖJD!

Jag har allt man kan begära
Det är allt man kan begära
Det är allt jag nånsin begärt ♥




Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Underbart :)

2011-03-01 @ 21:32:22
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Elina

Ohja, verkligen!! :D

2011-03-03 @ 17:56:43
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0