Gästbloggning!

Ja hej och hå, här ska det gästbloggas!

Medan Elina andas ut lite och kommer på bättre bloggtankar kommer jag smita in lite titt som tätt och skriva någon rad eller två.
Men vem är då jag kan man undra?

Det har funnits lite bilder här på bloggen på en underbart söt liten c-ponny som Elina (som är en riktig ängel och lifesaver i alla lägen!) har tagit hand om en del, nämligen lilla Emil! Denna lilla knasponny är min fina ögonsten :)
Jag står uppstallad med honom i samma stall som Elina har Pelle; alltså på Årekärrs RK, hos Stall Phem. Jag har stått där i fyra år nu tror jag bestämt, och red även där som nybörjare. Det är lite coolt faktiskt att många av hästarna som jag började rida på DÅ fortfarande finns kvar idag och är lika pigga och glada som förr! Är det följden av bra hästhantering, eller råkar hästarna bara vara otroligt friska och sunda individer?
Jag är även ridlärare på ÅRK, och det är mina små elever som Elina rycker in och tar hand om ibland - snäll som hon är :) 

Utöver min uppstallning där så jobbar jag även hos Stall Phem på vardagarna, alltså hos Tord, Ruth och Alexandra Börjesson, som både Elina och Ebba tränar för! Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag har för titel egentligen, men det är något mellanting av hästskötare och beridare i princip.
En vanlig vardag är målet att rida i alla fall två hästar när det mesta blivit klart i stallet, och det är ungefär så mycket jag hinner med innan jag slutar för dagen. Kan för övrigt nämna att Citizen Sötizen Arden var en av mina små favoriter, så det ska bli jättekul att följa hans framgångar med Ebba! :)
Men i alla fall, det är väl lite det som jag tänkte blogga om helt enkelt! Presentera hästarna jag rider på dagarna, och bara skriva ner lite hästiga tankar som flyger runt i mitt huvud - och det är en hel del kan jag lova. Mer info om mig och hästarna kommer med tiden!

Så förvänta er lite gästbloggningar av mig framöver! :)

/ Lina

Finaste Emil Hamilton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0