Tävlingen idag.

Man kan väl säga att dagen inte började så bra. Luckan på transporten hade fryst under natten så fick hålla på skitlänga innan den helt plötsligt lossade när jag drog hur hårt som helst, och det var ju inte jag med på precis, så den smällde ju ner rakt på mitt huvud... Haha, vem lyckas med det om inte jag? ;)

Sen gick det iaf bra att lasta båda hästarna och så, så inget annat krånglade iaf :D Hursomhelst så var Långben alldeles för överladdad för att ens sitta på typ haha ;) Men han var verkligen skitfin på framridningen, helt galet! :D Sen var tyvärr banan delad med vita presseningar som Långben blev rädd för när det skvätte upp sand mot, så allt som skulle göras mot den gick ju inte. Fick en 8 på en mellantrav mot andra hörnet, sen en 5 när man skulle mot presseningen, så aa, inte riktigt bra förutsättningar kanske, men det är ju inget att göra åt. Även ryggningen var åt det hållet, och klart att man inte vill backa mot det farliga. Däremot var den förvända galoppen oh enkla bytena överraskande bra :D

Blev iaf 58,6 % vilket man får vara nöjd med för en LA2 debut, och han kunde ju bara visa sitt rätta jag på halva programmet, det som inte var vid presseningarna ;)

Fick iaf en riktigt bra känsla, och det är faktiskt det enda jag vill ha, sen får procenten och placeringen bli som de blir :)

Bilder och film kommer imon :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Naajs!! :) Hängde Helena med? :O :D

2011-01-24 @ 21:46:37
Postat av: Ebba

Japp, det gjorde hon :)

2011-01-25 @ 17:18:20
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0