Prestationer 2010

Nu är ju 2010 slut, och oj vad vi har hunnit med!

Tävlingssässongen började med 57 % i en LB-clearround. Verkligen inget jag skulle vara nöjd med nu, haha, men eftersom det var första tävlingen för oss på bortaplan var jag så stolt ändå, blev ju ändå en rosett haha ;)

Efter det var det dags för en lokal LB:1, blev 61 %, och där tyckte jag att han gick så galet bra, haha ;) Lite kul när man ser tillbaks på det! Var besviken när jag inte blev placerad, kändes ju så bra! ;)

Sen var det dags för tävlingen jag sent glömmer, och inte för att det gick bra, nej precis tvärtom! Jag var sjuk och orkade verkligen inte anstränga mig, Långben var inte alls lika taggad som han brukar vara, och vi var inte ett... Kan egentligen inte riktigt sätta fingret på vad det var som gick så dåligt, men jobbade inte tillsammans, utan var för sig.. Det var iaf en LB på Frillesås som slutade på 59%.

Två veckor efter det fick vi våran riktiga revanch! Debuterade LA:1 på 64%! 3:e placerad och överlycklig! Det jag så länge kämpat för gav äntligen lite resultat, och Långben gick verkligen bra! Kommer fortfarande ihåg den underbara känslan vi hade på banan!

Efter våran första placering

Den 22/8 debuterade vi våran första regionala på Nordhalland. LAn gick i regional och LB i lokal. Blev lite konstigt eftersom dom hade dubbla banor, och jag fick starta LA före LB... Då blev han liksom lösgjord till LBn ist, så gick ganska dåligt i LA:n. Fick iaf 64%, vilket man får vara nöjd med på sin första reg och ett kval till nationell utan öppna, sluta och enkla byten! :)
I LBn gick han gaaaalet bra!! Shit vilken känsla alltså! Slutade på 71% och vinst!

Efter våran första vinst

Man kan väl säga att det var efter Nordhalland som allt släppte! Den 10/10 fick vi våra första poäng. Var en regional dressyrtävling på Orust, där han kändes galet fin!! Blev 68% i LBn och 65,5% i LAn! Blev 2 andraplatser, och det andra kvalet till Nationell tävling! :D Men det bästa med dagen var såklart den otroliga känslan, att vi jobbade tillsammans och var ett! Så himla fin var han! ♥

Efter två andraplatser på Orust

Tävlingssässongen avslutades med en lokal LC2 och LB1 på hemmaplan. Vinst i båda klasserna, dock inte någon superkänsla, men det kändes helt okej! :)

(Har inte skrivit om tävlingar som inte har haft någon direkt betydelse eller någon speciell känsla)

Vi gick alltså från att få 57% i en Clearround, till att sex månader senare vara kvalad nationellt! Galet vad snabbt det har gått! Och vad mycket man har gått igenom på vägen, både motgångar och framgångar, men vilket resultat det till slut gav!

ÄLSKADE CARDUCCI ARDEN ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0