Mål för våren 2011

Mina mål våren 2011:

Tävlingsmässigt:
-Få felfria rundor i LC & LB
-Ge alla andra en match i omhoppningarna
-Kanske starta någon LA mot slutet av våren
-Kanske starta någon lokal LB:1 och få över 60%

Träningsmässigt
Alltså lite vad vi behöver träna på för att lyckas med mina mål:
- Liksidigheten
Ska bli träning på att få Pelle jämn i sidorna, och få koll på bogarna ordentligt. Ska bli lösgörande övningar som öppnor och skänkelvikningar för att verkligen få loss honom i sidorna.
-Galoppen
Först och främst ska vi forsätta jobba med bjudningen. Måste kunna rida på, och även ta tillbaka honom (lydigheten!). Sen ska vi träna förvänd galopp och liknande för att stärka hans galopp. Rida på raka spår och ha honom utåtställd så han verkligen kommer igång bak.
-Min sits
Måste verkligen fortsätta jobba på min sits i dressyren! Min jobbiga, hemska sits. Och i hoppningen har jag faktiskt fått en bättre sits, men måste bli träning på att hänga med i Pelles megasprång. Så tror jag även att hans teknik kommer utvecklas ännu mer, när han slipper tänka på vad jag gör där på hans rygg.

Att se distanser ska jag också försöka bli bättre på, men det är ju inget som kommer bara "så". Mängdträning alltså, ska försöka ha bomövningar och så för att båda se distanser och få till en bra rytm när jag rider.

Ja, hur tycker ni detta låter då? Realistiskt, eller helt orealistiskt?
 
LC & LB-nivå tränar vi redan på, vi tränar även över det, så jag tror inte att det blir några problem. Ska bara försöka behålla flytet som vi fått nu och framförallt fortsätta ha så kul som vi haft denna hösten!


Är verkligen grymt taggad inför våren, nu kör vi killen! :D ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0