Hur det gick med hästarna igår..

Pelle kändes fin, även om jag red ganska dåligt. Red inte så jättehårt eller länge då jag vill att han ska ha energi idag! Försökte tänka på att han inte skulle böja halsen utan forma sig i bogen. Och när han gör det så ska han inte flytta ut baken! Alltså att han skulle spåra ordentligt. Sådant som man alltid kan sitta och putsa med och känna att man har kontroll över hela hästen. Han lyssnade fint i vilket fall. Min fina lilla älskling! ♥


Efter det blev det ett pass på pigga Emil. Han har vilat i 3 dagar nu så han tyckte det var riktigt kul att få jobba lite. Det är så han är, han älskar att jobba! Flera gånger då jag "bara" hunnit rida i kanske 30min har han stannat när vi är påväg ut från manegen och vägrat gå ut. Som att han inte tycker att vi är klara utan ska jobba lite till. Haha, så galet söt är han! Joggade honom lite idag och lät honom bli av med lite energi. Red även lite skänkelvikningar och då vart han lite spändis, framförallt när det började krattas/skyfflas i ett hörn, haha. Men sen så var han riktigt fin!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0