HAHAHAHAHAHA!!!!

Hahaha, shit, hittade min gamla "träningsdagbok" från 2002, alltså var jag 8 år då. Red på ridskola en gång i veckan och ÄLSKADE det! Detta är vad som stog i den:

2 Mars 2002
I dag har det varit dålikt väder. men istelet för att sita ine och lära sig om hästar fick vi tränsla och sadla hästarna. och sedan fick vi gå ut med de i padoken. och trava och skrita.

Vad hette hästen?
Pysen

9 Mars 2002
I dag har det varit gette fint väder. och derför fick vi trava över sona som mann hoppar över när mann ska hoppa över hinder. Och det var gäte svårt att koma i miten. och mamma blev helt slut

Vad hette hästen?
Pysen

16 Mars 2002
Idag har vi ridit i skogen. Sedan tog stigen slut och då fick vi rida i melan träd. när vi kom tillbaka fick vi göra jorden runt.

Vad hette hästen?
Pysen

23 Mars 2002
I dag har vi mest travat. Vi fick rida snet igenom mamma villde gå före men då höll Pysen på att gå på hene. och alla dom andra freldrana gapskratade.

Vad hette hästen?
Pysen

30 Mars 2002
Idag har morfar varit med. Det var bara tre hästar ute. så vi fick sadla och trensa Pysen.  När rid-skolan var slut villde jag leda en häst men det jick inte.

Vad hette hästen?
Pysen

6 April 2002
Idag har jag inte ridit för jag är ny opererad. Jag ville rida. men mamma sa att jag inte fick lov att rida

20 April 2002
Idag har det varit jätte rolikt. Men när jag skulle leda in Zazzi i stalet trampade hon mig.

Vad hette hästen?
Zazzi

27 April 2002
Idag har det varit dålikt väder så vi fick vara i stalet. Vi fick göra en rykt tävling och jag kom tvåa.

Vad hette hästen?
Major

4 Maj 2002
I dag har jag fått Major. Han ville bara beta gräs och då fick jag dra så hårt i tyglarna att jag fick skav-sår.

Vad hette hästen?
Major

11 maj 2002
Idag har jag fått Kate. Kate är rädd av sig. Mamma var rädd att Kate skulle bli rädd när ett barn kom springandes mot häne.

Vad hette hästen?
Kate

18 maj 2002
Idag har vi nestan bara skritat. När vi skulle trava blev jag glad. Vi har lärt oss vad alla linjer heter men jag kom bara i håg tre: Hörnlinjen, Diagonalt och Medellinjen.

Vad hette hästen?
Kate

25 maj 2002
Idag har jag fått Kate hon kan bli rädd oh idag blev hon det. Så jag höll på att ramla av.

Vad hette hästen?
Kate

1 Juni 2002
Idag var grupen före mig 20 minuter försernade. Män nästa gong ska vi rida 20 minuter extra.

Vad hette hästen?
Gregor

8 Juni 2002
Idag får vi rida 20 minuter extra. Jag och en till var det. Vi red ut. Vi tog en längre sväng. Och vi travade mycket. Och det var gette kul. Och Gregor var jette pigg.

Vad hette hästen?
Gregor

29 Juli 2002
Idag har jag varit på endagsridläger. Det var jette skoj. Vi grilade korv. Vi red jätte lenge i skogen. Jag höll på att ramla av 5 gånger.

Vad hette hästen?
Beauty

21 September 2002
Idag har jag fot en shetlands-ponny. Han var jätte lydig och mjuk som ett godedjur. Idag skulle vi skritta 10 steg sen byta till trav 10 steg och fortseta så. Han var jätte duktig. Men han vilde nafsa mamma i jackan.

Vad hette hästen?
Tootsie

28 September 2002
Idag har vi fått hoppa över hinder i trav. fast som var bara i 3:ans hål. Jag hade en liten shetlands-ponny så hon hoppade värkligen över hindret. Jag rev inte en gong. En gong hamnade jag på hennes hals men jag ramlade inte av.

Vad hette hästen?
Tootsie

2002 November
Idag är det den sista gongen innan jullåvet. Och då fick vi prova på gymkana. Min favorit gren jick till så här: man travade till staketet nuddade det och travade tillbaka. Den svåraste jick till så här: man satte sig baklänges i sadeln och

Ja, sen är det slut. Haha, man blev ju iaf bättre och bättre på att skriva ;)

Ang. min operation btw. Jag har genomgått 3 operationer, alla runt mitt vänstra öga, vilket ni säkert kan se ärr efter om ni kollar på kort som jag har lagt ut! Så nu vet ni det, känner inte att jag behöver gå ännu djupare in på det...

Sen har jag ju även skrivit att det var dåligt väder och att vi fick vara i stallet ist, det berodde på att vi bara hade en paddock och ingen manege :)

Haha, sjukt glad att jag skrev denna när jag var liten, verkligen jätteroligt att läsa nu i efterhand! Inte trodde man väl då att man nån gång skulle ha 2 hästar och satsa på nationellt? ;)


Jag och Beauty 2005 (enda bilden från ridskolan jag hittade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0