Dressyrträning för hopphästen..

Japp, idag har jag och Pelle tränat dressyr för Ruth (min dressyrtränare). Riktigt bra gick det! Vi jobbade mycket med att få Pelle smidig i sidorna och lösgjord överhuvud taget. Så ja, att han skulle forma sig rätt och att jag kunde flytta in och ut honom på volten och verkligen hålla koll på hela honom. Pelle tyckte det var väldigt jobbigt, men stundtals var han urfin. På slutet var han helt underbar i galoppen verkligen, han kändes stadig och samtidigt jättelätt fram och bärig i galoppen. Jättenöjd med träningen! Och min fina lilla ponny såklart ♥

Finns väl ingen som sagt att hopphästar inte kan gå dressyr..? ;)


Kommentarer
Postat av: Liten

Klart att en "hoppponny" kan gå dressyr, de är ju bara en titel liksom Hoppryttre ;) Enligt mig

2011-01-18 @ 20:23:58
Postat av: Elina

Håller helt klart med! Dock gör ju inte alla andra det :) Vissa verkar tro att bara för man tävlar i hoppning kan man inte rida dressyr alls!

2011-01-19 @ 15:17:30
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0