Alla stör vi oss på saker..

Alla stör vi oss på olika saker, right? Sedan så kanske jag har ganska lätt för att störa mig på saker men här kommer i alla fall några saker som jag stör mig fett mycket på.

1. När bloggaren skriver smileysar/<3-hjärtan HELA tiden. Jag blir galen på detta, klarar knappt av att läsa en blogg med människor som skriver mycket smileysar! Det går ju knappt att se vad det står! Sedan så förstår jag inte meningen riktigt? Varför skriva så sjukt mycket smileysar? Om man jämför till exempel "Idag träffade jag Anna! :D:D<3" med "Idag träffade jag söta Anna!", så låter ju inte alternativ två särskilt "surt" om man jämför med alternativ ett. Eller? + Att det blir mycket enklare att läsa.
Sedan så skriver även jag smileysar ibland, även om jag verkligen försöker undvika det. Men ibland kan man inte hjälpa det, haha.


2. Att vissa bloggare uppdaterar för ofta, haha. Kanske är konstigt att klaga på? Men vissa bloggar man läser blir man för sjutton stressad av att läsa. Missar man en dag så missar man kanske 10 inlägg. Människorna som lägger in inlägg så ofta brukar även göra tråkiga och inte alls genomtänkta inlägg. Nä, jag tycker hellre att man ska lägga upp kanske 5 inlägg på en dag som är med genomtänkta.
Kvalité före kvantite.

3. Bloggare som klagar på sina liv. Okej, alla har vi bra och dåliga stunder. Men att läsa om hur dåligt någon mår är faktist inte kul. Man blir ju.. deppig av det? Det är ju mycket roligare att läsa något som en glad människa skrivit, eller vad säger ni? Sure, någon enstaka gång kanske man kan dela med sig om man mår dåligt, men inte hela tiden. Förstår inte riktigt varför man ska dela med sig av det heller? För att få andra att tycka synd om en? Njaa, sak samma över orsaken, men störande tycker jag att det är i vilket fall.

4. Detta är inte lika irriterande, men det är något som jag tycker får vissa bloggar att vara tråkiga. Det är när en bloggare lägger in ett inlägg utan bild. Det enda man ser är en jäkla massa text som man ska läsa. Hur peppad blir man då? Det känns ju som att man ska läsa en skoluppgift eller något. Så en bild i inlägg lyfter verkligen upp, om ni frågar mig då!

Haha, japp det var väl det jag ville få ur mig. Å nu så undrar jag såklart:
Vad stör ni er på i bloggar?




Haha, hoppas ni gillar mina fina gubbar i detta inlägget också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0