Gästbloggning!!!

Chacha alla Ebbas och Elinas läsare! Nu ska jag gästblogga efter att Ebba tvingade mig. Okej vart ska jag börja... Jag är ebbas underbara syster, jag har en väldigt söt ponny vid namn Stenbroåsens Hank B Marvin, även kallad Hank. Han är snart 17 år fast beter sig som en 4 åring! Väldigt pigg, spänd och glad. Han älskar att tävla och visa upp sig. Hank hade bara tävlat typ 3 tävlingar innan jag tog över honom han hade inga placeringar och hade aldrig fått över 60% han var alldeles för spänd! Min och Hanks första tävling var i april förra året på Frillesås RK. Hank var super taggad han slängde sig ut ur transporten och kunde inte stå stilla när vi skulle sadla. Vi skulle tävla LC:1 och LB:1 Hank var VÄLDIGT taggad och sprang igenom nästan hela programmet! Fast när vi kom ut från banan var både jag och Hank jätteglada, i LB:1 var han väl kanske liiite lugnare, fast inte mycket. Slutade på 58% i båda klasserna.



Min bästa tävling var helt klart en lokal på Himledalen. Startade LC2 och LB1, Hank var riktigt fin, allt satt perfekt och han litade verkligen på mig! Blev vinst i båda klasserna, med bl.a 70% i LC2.

Jag har haft hank i 3 år först var jag medryttare på honom sen fick jag honom på helfoder och sen köpte vi honom. Nu har jag tävlat 8 tävligar på Hank varav 3 vinster (bl.a en på 70%), 3 2a placeringar och två clearrounder. Vi ska precis börja tävla regional LB-LA till våren. Vi ska faktiskt göra våran LA-debut på fredag på en programridning hos våran tränare! Skulle aldrig ha gått så bra som det har gjort utan våran underbara tränare Ruth Börjesson.

Efter 3 års tid har Hank äntligen börjat lita på mig, och kan till och med hoppa lite småhinder om man ber honom om det, och har börjat förstå att det faktiskt är roligt! När Hank stod på ridskola hände det nämnligen att han fick ett hinder över sig och jaa han har inga bra minnen från hoppningen.




Börjar nästan gråta av att tänka på att det inte ens är 2 år kvar med dig älskling...
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Ella

1. Faktiskt lisas inlägg inte ditt ebba!!!;) (du måste skaffa en till kategori som heter "Lisas inlägg"!!!!!!!!!!!!!!!!!) AHAHA

2. Lisa älskling, du har långt kvar! 2 hela år!! (glöm inte av att jag får börja övningsköra då ;)

2011-02-17 @ 22:40:52
URL: http://ellaolssonbroander.blogg.se/
Postat av: Malin

finnna! :D

2011-02-18 @ 16:00:06
URL: http://sjoisbisam.blogg.se/
Postat av: Lisa

ella, hahaha men åren går så jäävla fort när man har kul! då kan ju du köra mig till stallet varje dag? ;)) <3

2011-02-18 @ 21:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0