Uppe i sadeln igen!

Trots att det egentligen är mammas dag att ha Pelle idag fick jag rida då hon är förkyld! Nice för mig! Först och främst kan jag ju säga att det var jättekul att träffa plutten igen, hihi. Man blir alltid lika glad av honom! Först verkade han dock lite sur, men det gick över efter ett tag. Vara sur passar inte honom alls, haha. Efter massa borstning, klappar, pussar & kramar blev det lite ridning också! Det var verkligen jättekul att få komma upp i sadeln igen! Kan väl säga att det gick helt okej också. Pelle var überpigg och lite spändis, men annars jättefin. Själv kände jag mig dock rätt dålig, red inte särskilt bra. Men fick till det i högergaloppen faktiskt, en riktig fin rytm, vilket jag typ aldrig fått innan! HÄRLIGT! Så ja, jag kom väl ändå in i det och red bättre och bättre ju längre det gick. Tar ju ett litet tag att komma igång när man inte suttit på en häst på 8 dagar och brukar rida näst intill varje dag. Sedan så hade jag & Pelle lite delade åsikter om ett hörn som han skulle låtsas vara rädd för. Knasponnyn, han brukar inte vara sådan, men å andra sidan blir han helknäpp när det är kallt. Fick honom att gå förbi det någolunda nära och avspänd men det tog ett tag kan man ju säga. Allt som allt är jag ändå nöjd med passet, supernöjd med ponnyn och lite halvnöjd med mig själv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0