Saker ni inte visste om Långben

  • Han är beroende av att slickas, och slutar aldrig förrän man själv tar bort handen eller vad det nu är han slickar på. Kan verkligen inte sluta själv!
  • Han blir alltid överladdad när han kommer ur transprten på tävling, hur lugn han än var där inne.
  • Han har ingen respekt för folk förutom mig, han kan gå rakt igenom någon utan att i princip bry sig.
  • Han föddes brun, vilket man kan se på några ställen i ansiktet.


Bild från stallphem.se

  • Han går alltid och typ grymtar när han rids i skogen eller går ärevarv för att han är glad!
  • Han kan inte skrapa normalt med hoven, som vanliga hästar som skrapar med tån. Långben har inte fattat det än och försöker skrapa med hela sulan. Det går inte så bra, han trycker så hårt neråt att benet bara står och skakar haha ;)
  • Han är långt ifrån en hopponny, men försöker ändå. Han hoppar som en älg typ ;)

  • Han blir alltid galen när det blåser/har blåst under dagen.
  • Han går inte att rida barbacka på, han stegrar, bockar och vill verkligen få av en!
  • Han är livrädd för vatten så som vattenpölar, att spolas osv
  • När han släpps på sommarbete ställer han sig bara och äter direkt, till skillnad från alla andra hästar som springer som galningar.

  • Han är överkänslig för spöet.
  • Han försöker ibland ta av sig sina lindor när man precis har lindat.
  • Han brukar vara med på affischer på Göteborg Horseshowmässan och Falsterbo, i Sv. Ridponny-montern.
  • Han är för snäll för att bocka, men gör det lite halvt ibland när han är glad.



Kommentarer
Postat av: Malin

Den lille slickepotte, icke hoppkunniga, övergående ponnyskrutten! Han äär ju såååå söt!



Första gången jag red honom var KM i hoppning(haha) och när jag gjorde iordning honom slickade han så mycket på min jacka att han till slut bet sönder en knapp xD



Men att han inte går att rida barbacka visste jag inte?!

2011-02-13 @ 08:51:59
URL: http://arekarrselit.weebly.com
Postat av: Ebba

Haha, ja han älskar ju att bita sönder knappar också ;)

Nä, det visste inte jag heller för ett tag sen, men det var iaf vad som hände både första och andra gången haha. sen har jag inte försökt någon mer gång ;D Lille ponnybebis <3

2011-02-13 @ 10:14:04
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0