Pelle nu i helgen

Det har gått helt okej med Pelle nu i helgen! Kom på i lördags att jag bara ridit honom 2 gånger efter lovet, och bara en gång dressyr! Så nu har han fått jobba lite :) I lördags så gick det väldigt bra, förutom att han skulle spänna sig och vägra att gå i ett hörn. Fick jobba minst 20min med att få honom att gå någolunda normalt förbi hörnet. Helknasig var han! Men annars väldigt fin som sagt! Jobbade mycket med galoppen och fattningar för att stärka honom.

Igår försökte jag mest fokusera på bogarna, att jag skulle kunna flytta honom och ha full kontroll. Först var han ganska stel, så jag jobbade på med att flytta bogen helt enkelt. Jobbade ganska mycket i skritt med det först innan jag började med att jogga fram honom och fortsatte likadant där. I v.galoppen var han helt underbar och efter ett tag var han riktigt fin i höger också. Jag har det svårare för att få till rytmen där, men tycker jag lyckades riktigt bra! Dessutom gjorde han en urfin fattning! Jobbade med lite övergångar mellan galopp-skritt också, vilket funkade helt okej! Avslutade sedan med att rida skänkelvikningar, fast variera ställningen lite så jag verkligen kommer åt honom och kan ha 100% kontroll. Überduktig var han!

En av mina favoritbilder på min favorithäst ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0