N Y P O N N Y ! ! !

Nu får ni äntligen veta det jag så länge har hållt på och kanske gjort er lite nyfikna om? Jag ska faktiskt hämta en ny ponny om en vecka! Vi kommer ha honom på ett speciellt kontrakt som i stora drag innebär att jag ska tävla och utbilda honom, även om det inte är jag som äger honom. Men innan jag kunde tacka ja, var det mycket som skulle falla på plats, stallplats, manegekort osv och därför kunde jag inte säga det innan det var säkert. Men nu har vi iaf löst det! :D
 
Iaf, ponnyn heter Citizen Arden. Jag ska ha honom till att börja med en månad på prov, och sedan fortsätta om det funkar mellan oss, vilket jag hoppas! :) Jag ska utbilda och tävla honom, och han ägs av min tränare Ruth Börjesson, som även har fött upp honom. Kul att man får det förtroendet från sin tränare!

Han kommer antagligen komma den 5e mars.



Citizen är en Sv. Ridponny e. Bocaccio Arden RP 149, ue. Brilliant, f. 2006.
Om man ska jämföra honom med Långben kan man säga att de är rena motsatserna. Citizen är kort i ryggen och har därför lätt för att samla sig, svårt att gå i låg och lång form. Han är också lite spänd av sig ibland, vilket inte är så vanligt när man rider Långben haha ;)



Om ni vill läsa mer om Citizen kan ni kolla här.


Om ni vill se mer bilder på honom kan ni ju kolla i Höökskatalogen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0