Måste bara berätta..

I tordags var Pelle så himla söt! Jag hade tänkt att jag bara skulle promenera med honom, men när jag kom ner till manegen så märkte jag att jag hade ett jättelångt grimskaft så jag kom på idén att testa longera honom lite i skritt. Först gick det inte så bra, han skulle gå efter mig och in i mitten hela tiden. Så fick jobba med att bara få ut honom först haha. Efter ett tag gick det helt okej, men när han var påväg in igen en gång så smackade jag och viftade till lite med grimskaftet, och då tjuter han till och hoppar på stället? Haha, så galet söt. Efter det skötte han sig i alla fall exemplariskt!

Efter ett tag kom mamma och då släppte vi honom lös istället. Först sprang/busade han lite å sen "löslongerade" vi honom. Han var så himla duktig! Han travade runt mig, på en volt och lyssnade för minsta lilla smackning. Stannade jag och slutade gå med så stannade han också. Sötisen! Han har dock lättare i ena varvet så han ville mest vara i det, och när vi bytte försökte han byta varv igen. Då ställde jag mig ivägen för honom när han skulle byta och smackade på honom vilket gjorde att han började bralla igen, haha. Men på slutet var han urduktig, höll sig i rätt varv och travade lös, på en volt runt mig. Älskade Pelle ♥

Haha, lite charmig bild ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0