Långbens man...

För någon månad sedan köpte jag ett halstäcke till Långben, nivet när det var så himla kallt, typ -15 grader? Han var ju rakad och ville inte att han skulle frysa om halsen. Men det som hände var att han tappade typ en decimeter man (om man mäter längs med mankammen). Ser inte alls snyggt ut, men har inte brytt mig så mkt, men nu har jag lite ångest. Det har växt ut lite, men inte så långt så man kan knoppa den, och första tävlingen är om en månad typ, haha, snyggt ;)

Ni ser vad jag menar va? Inte jättesnyggt när man knoppar heller...
Någon som vet hur man får manen att växa snabbare? Haha

Kommentarer
Postat av: Emily

Om hästen tappar manen av halstäcken är det oftast för att det blivit för varmt under, inte av skav som många tror.

Kiselgur eller b-vitamin kan ju hjälpa om manen växer dåligt :) Annars är det väl tyvärr bara att vänta..

2011-02-12 @ 13:41:10
URL: http://ryttarduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0