Det där med tränare..

Ebba fick ju en fråga om vem hon tränar för och där skrev hon ju även att jag också dressyrtränar för Ruth Börjesson, och att jag hoppar för Tord Börjesson.

Tänkte bara utveckla det lite mer. För jag tycker vekligen att de är de bästa tränarna som finns!

Jag har tränat dressyr för Ruth i lite mer en 1 ½ år och är sjukt nöjd. Man lär sig inte bara vad man ska göra för att det ska gå bättre utan även varför man själv, eller hästen, gör som man/den gör. Hon är grym på att förklara helt enkelt. Alla hästar har ju sina svagheter, saker som de har svårare för och då kan hon se att hästen ändå gör sitt bästa, även om den tycker att de är jobbigt. Alltså även om hästen inte gör det som man tränar på perfekt gör den ändå sitt bästa och det är inte något som t.ex. "han gör inte rätt, bli sur på honom, han ska flytta sig mer", utan hon kan se när hästen har svårt och därför säga till en att berömma hästen och kanske mer "peppa" hästen för att den ska försöka ännu mer. Vilket jag tycker är asgrymt! Hon är även C-tränare och även massa mer grejer som t.ex. hästmassör.

Hoppat för Tord har jag inte gjort lika länge som jag tränat för Ruth då jag inte hoppade så mycket med Danse, bara någon gång då & då. Men sen i somras har jag hoppat lite mer regelbundet. Precis som Ruth är även Tord grym på att förklara och se varför det går som det går. Har lärt mig galet mycket av hans träningar verkligen, och bara av att lyssna på när han instruerar andra i gruppen lär man sig jättemycket. Sjukt grym tränare! Han är B-tränare och även han är mer grejer som bl.a. löshoppningsdomare.

Har även ridit för deras dotter Alexandra några gånger, som är jätteduktig hon med! Red för henne i början då vi precis köpt Pelle och hon hjälpte oss att komma igång då hon ridit honom när han var yngre. Det gav jättemycket och gjorde att jag kom på honom på ett helt annat sätt! Sedan fortsatte jag dock med Ruth-träningarna igen då jag tränade för henne med Danse och så. Men mamma har ridit för henne en hel del i höst och är väldigt nöjd!

Jao, det är verkligen en galet duktig hästfamilj. Och förutom att de är duktiga tränare är de även sjukt snälla, trevliga och roliga! Haha, ni förstår nog hur nöjd jag är, både med att träna för dem och stå på deras gård?

Vill ni läsa mer om dem är det bara att klicka HÄR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0