Ännu ett svar på en fråga


Först, tack så mkt! :D Och tack ni som frågar saker, så jag får lite att göra på bloggen haha ;)

Min skötare har skrittat honom en gång i skogen men det är allt, men jag kommer säkert att låta henne rida honom. Hon rider mjukt och följsamt med fina hjälper, så det kommer nog passa Långben bra :)

Jag tycker att om du har sett din skötare rida och du tror att hon kommer passa med din häst kan du låta henne prova att rida din häst. Bara hon är mjuk i handen och inte sparkar på hästen brukar det ju inte göra någon skada för hästen att ridas av någon annan en gång. Sen tycker jag att du ska vara med första gången, för det är ju ändå du som känner hästen bäst, och om den reagerar på något konstigt sätt kanske du vet vad det beror på? :)

Sen ska man ju inte göra en jättegrej av det hela, för de flesta hästar är det inget speciellt alls att bli riden av en annan person!

Hoppas du är nöjd med svaret, och glöm inte att allt varierar från häst till häst! :)


Kommentarer
Postat av: Louise

Nämen tack så mycke! :D

2011-02-15 @ 21:40:41
Postat av: Louise

Vet inte om jag skriver dubbelt nu men min dator gjorde nåt så de raderades typ xD ;D Men iaf, Tack så mycke! :D

2011-02-15 @ 21:46:21
Postat av: .

Du verkar gilla henne (skötare) :D

Jag kommer säkert fråga fler grejer :)

2011-02-16 @ 10:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0