Ang. skötare!

Fick en fråga om vilken skötare jag hade, och det ledde mig in på just det ämnet!

Det är nämnligen så att jag har en skötare för att ha tid för annat också, som att t.ex träffa kompisar, blogga oh framför allt plugga. Tjejen som hjälper mig heter Louise och vi träffades genom stallet. Hon har hon hand om Långben på hans vilodag så jag slipper åka till stallet :)

Hursomhelst så valde jag att inte ha medryttare, trots att det drar in pengar, men jag är så otroligt noggrann med mina hästar att jag inte skulle kunna ha det haha. Skulle hela tiden tyckt att hon gjorde fel, red honom fel osv. Detta har nog förstärkts efter att min förra skötare fick rida honom i 3 dagar när jag var bortrest, och han var inte densamma när jag red honom efter som han var innan om man säger så...

Dock anser jag ändå att det är bra för särskilt unghästar att variera sin ryttare ibland och få en ny. Det kommmer ju ändå inte vara jag som rider honom hela hans liv liksom ;) Därför brukar en person som jag litar på mycket och jag tycker att hon rider riktigt bra med ett sunt hästtänk få rida Långben ibland när jag är sjuk/inte kan/tycker att Långben kan få en ny ryttare. Personen i fråga är min syster, Lisa. Hur många dagar hon än har hand om honom är han alltid den samma när jag får tillbaka honom :) Och planen är ju att hon ska ta över honom sen när jag blir överårig!

Lisa och Långben

Jag vet att jag är väldigt överbeskyddande över både Långben och Hank. Men i längden kanske det är bra?

Kommentarer
Postat av: .

Det verkar som att du är ganska smart och duktig med hästar så jag tänkte fråga dig om jag ska låta min skötare rida? Hon rider ändå ganska bra men har aldrig ridit min häst. Det ser ju ut som om din skötare inte rider men kommer du låta henne rida? om inte varför?

2011-02-15 @ 19:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0