Tre hästar = tre gånger så trött?

Kom precis hem från stallet och är heeeelt slut. Hade ju hand om 3 hästar idag, och ja haha det tar på krafterna.
Skulle aldrig orka ha mer en häst på vardagarna, förstår inte hur vissa orkar ha flera! Ska inte säga något nu i och för sig när jag haft dubbelt en hel del då Lina som äger Emil varit sjuk och jag har haft honom. Fast liksom ibland får jag som "bara" har en häst stanna hemma från stallet för att jag måste komma ikapp i pluggandet! Hur är det då om man har flera? Men sen går jag ju natur också så får väl skylla mig själv, haha.

Började i alla fall med att rida lilla Valentino imorse! Är riktigt nöjd :) Några få sparkar rätt ut i luften och ett försök att dra av mig på väggen (är glad att mitt knä fortfarande lever), men annars var han snäll! I början var han spänd, springig och väldigt vinglig. Jobbade med att ha honom utåttälld = ytterbogen kommer in och han blir inte så slingrig. Mot slutet gick det faktiskt riktigt bra, jag hade honom mellan hand och skänkel, han slingrade sig inte, och trippade inte som han gjorde i början när han spände sig. Duktig ponny!

Sedan red jag min älskade lilla Pelle! <3 Inte suttit på honom på 2 dagar! Känns så himla elakt att pyssla med andra hästar när han är i närheten, då står han alltid och ser ledsen ut. Eller så inbillar jag mig ;) Men det är faktiskt lite hemskt att när jag kommer till hagarna för då gnäggar han och kommer till grinden. Och så går jag bara förbi hans hage och hämtar en annan häst. Schysst liksom, känner mig hur elak som helst :( Säkert någon som känner igen detta? I alla fall så var han lite stel först med blev riktigt fin mot slutet. Jobbade skänkelvikningar och att flytta bogen för att få honom lösgjord.

Och sist men inte minst red jag Emil. Gick också bra! Han var pigg & glad, men lite stel i högersidan. Så jobbade öppna på den öppna delen av volten och slutor på diagonalen för att få loss honom lite i sidorna. Gick bättre och bättre!


Emil & jag på tävling i juni! Visst är han snygg? Vi vann båda våra klasser, han var helt grym! Dessutom är han tillsalu! Så om du eller någon du känner vill ha en jättefin dressyrponny bör ni passa på ;)

Och visst har Ebba gjort en fin header? Jag tycker i alla fall att den är skitsnygg! 

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen! Haha, sitter faktiskt på golvet eftersom mamma inte tyckte jag skulle sitta i soffan med alla ridkläder på, så börjar känna mig en aning stel, haha! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0