Sorry!

Vet att vi har haft svindålig uppdatering idag, men ibland måste man ta tid att komma ikapp lite i skolan. Men vi kommer blogga bättre imon, lovar!

Men kan berätta lite snabbt om hur det gick med Pelle idag:
Red dressyr i fredags, promenerade i lördags, tävlade i söndags och promenerade igår, alltså hade vi inte jobbat dressyr på 3 dagar! Därför var han först lite stel, motvillig och springig, men ju längre jag red desto bättre gick han! Tränade mycket lörgörande, små volter och en hel del skänkelvikningar, för att få honom lösgjord i bogarna. Försökte även tänka på min sits, då jag sitter snett. Det är skitjobbigt, men jag försöker verkligen jobba med det :) Mot slutet var Pelle jättefin, framförallt i galoppen där han verkligen börjat jobba rätt nu!
Hade såklart min nya, snygga, gröna outfit och han var hur snygg som helst i den! Grönt är sååå himla snyggt!

Nu ska jag fortsätta plugga, bara fysik & matte kvar (y) Woho!
Förresten så vet jag inte om jag ska hoppträna imorgon eller inte. Vill inte hoppa för mycket, men samtidigt tycker både Pelle & jag att det är kul och jag är sjukt träningssugen :) Och i vinter blir det ju antagligen lite uppehåll, så man kanske ska köra lite extra nu? Jag får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0