Mitt emellan?

Vad säger man om ens ridpass inte har gått bra, men inte heller dåligt? Mitt emellan? Hyffsat? Så gick det för mig och pelle idag i alla fall. Stundtals var han jättefin, speciellt i galoppen. Men i traven skulle han "älga iväg" i äkta pellestyle några gånger ;) Travar på utan att riktigt tänka på att jag sitter där uppe? Jag tror att jag har kommit på lite mer hur jag ska komma åt honom och så har jag hittat hans takt, en takt där han verkligen får anstränga sig, vilket han tycker är svinjobbigt och så försöker han komma undan. Fast förutom att han älgade iväg var han faktiskt fin där med. Så ridpasset gick helt okej. Ja, okej får det bli! :)

Visste ni förresten att jag är extremt dålig på att sova? Förra veckan sov jag 6h/natt och var ändå hyffsat pigg. Jag vet inte varför men jag kan verkligen inte somna tidigt! Brukar börja städa istället eller göra andra konstiga saker, haha. Och nu, när klockan är lite över 23 tänkte jag plugga! Vi ska ha något förhör på svensk grammatik imon, vilket jag verkligen suger på! Skriva brukar jag kunna ändå, så varför ska man lära sig massa satsdelar och annat? Vem bryr sig om adverbial, attributer, predikatsfyllnader och sådant? Inte jag i alla fall! Lycka till till mig ;)



Charmig bild på Pelle och desto mindre charmig bild på mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0