K Y L A !

Ärligt talat, hur kallt är det inte!? Helt sjukt, det är ju inte ens december än.

Hängde med mamma till stallet idag, hade utvecklingssamtal (jättekul. nooot!) innan så vi fick sticka direkt till pelle efter det. Hade redan med mig grejerna så det gick bra.
Vill ni ens veta hur många lager kläder jag hade?

Långkalsonger, mjukisbyxor, två par strumpor + raggsockar, linne, polotröja, tjocktröja, väst och sedan en jacka på det. Sedan hade jag såklart varma skor och vantar och ett pannband. Och ändå frös jag! Kände mig som en vandrande köttbulle, haha ;)

Dessutom red jag inte, utan mamma red. Var lite lagom varmt att stå och kolla, haha. Dock så hjälpte och coachade mamma lite när hon red, vilket faktiskt var väldigt kul. Jag tycker att både hon & pelle har blivit jätteduktiga, bara sen i somras har de hunnit utvecklats jättemycket. Himla kul att man kan se skillnad på så kort tid!

Har nog inte nämnt när jag fyller år förresten? Men jag fyller faktiskt år på fredag! Många tror att det är tråkigt att fylla år så kort inpå jul men jag gillar det faktiskt. Det är mysigt på något sätt, och jag får faktiskt inte mindre julklappar eller presenter för det, så det så ;)

Tror inte att det var något mer nu..? Eller jo! Nu vet jag när min klubb, Årekärr ska ha km! Dressyren blir fredagen den 10/12 och hoppningen 12/12 (då även julshowen är). Ska bli jättekul! Så även om jag trodde tävlingssäsongen var slut för oss så har vi faktiskt två "tävlingar" kvar. Roligt att ha något att se fram emot och träna till!



Här är en bild från förra km! Ser ni filten som är under bordet? Under den är mina ben, haha. Det var inte varmt att sitta och skriva, det kan jag lova ;) Men lärorikt såklart! Vad jag kommer ihåg var det riktigt kallt då med? Fast det är väl inget om man jämför med hur det är nu..




Kommentarer
Postat av: manda

bra att du fick veta det! haha jag vet hur det känns att skriva ;)

2010-11-29 @ 21:05:06
Postat av: Elina

Jaa, haha lite lagom varmt sådär ;)

2010-11-30 @ 08:28:44
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0