Himla busponny!

Haha, denna bilden beskriver nog ungefär hur det såg ut när jag red idag. Haha, inte riktigt men kändes som ponnyn jag red var minst lika högt upp över marken..

Mamma red ut en liten sväng på Pelle idag då han jobbat rätt hårt de senaste dagarna :)
Själv fick jag sätta mig på en 4 årig c-ponny vid namn Valentino. Han ägs av en familj och i onsdags hade han varit lite dum mot den yngsta dottern - och ja, hon är varken gammal eller stor så hon har inte så mycket att säga till om. Då hade de longerat honom en stund istället, men han hade fortsatt vara rätt dum. Den äldsta dottern är sjuk så igår fick han vila.

Och idag skulle jag rida! Haha, det var en upplevelse. Han var så himla överpigg och ja jag tror ärligt talat vi spenderade minst 30% av ridpasset i luften. I början låtsades han som han inte visste var skritt var, han gick och taktade och hoppade på stället. Om jag så mycket som snuddade vid honom med spöt flög han i luften! Var kanske mer tur än skicklighet att jag satt kvar? Saken är att om han gör så mot spöt måste jag ju peta till honom igen eftersom han måste lära sig att man inte får göra sådana saker, men hur lätt är det när man måste koncentrera sig på att hålla balansen? Inte så lätt kan jag lova ;) Mamma kom och såg en liten del av ridpasset, hon höll på att få en hjärtattack, haha. Koncenterade mig bara på att försöka hålla honom lugn, utan att bocka/hoppa rätt upp i luften, att han jobbade på bakifrån och han jobbade fram till handen. På slutet blev han mycket bättre. Han började faktiskt slappna av och jobba riktigt fint under sig. Dock gjorde han en redigt stor "capriole" i mitten av passet, jäklar vad han flög alltså! Haha, knasponny!

Nu i helgen kommer jag ha tre hästar, både lördag och söndag. Ska bli kul att se hur pigg jag är efteråt! Men det ska bli jättekul :) Har (såklart) Pelle! Sen har jag en ponny som heter Emil (som jag ridit en del innan och tom. tävlat), då hans ryttare är sjuk. Och så har jag Valentino då, eftersom hans ryttare också är sjuk. Ska bli kul att se hur han är imorgon!
Så kommer bli en helhelg i stallet! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0