Specialidrott

Fick en idé att skriva ett inlägg idag när jag var i skolan och fick den här mössan av skolan!



Mössan är för oss elever i 1:an som har specialidrott.
Specialidrott är en kurs på gymnasiet som man kan läsa och som jag tycker är extremt bra. Om man tränar och tävlar, ja satsar helt enkelt, på någon idrott kan man gå den. Både jag och ebba läser specialidrott för vår ridning! Vi har ju inte läst så länge, bara denna terminen, men vi tycker att det är sjukt bra. Vi har möten kanske 1gång/månad där vi går igenom olika saker, som mål, att tänka rätt och liknande, saker som i alla fall jag tycker är riktigt intressanta! Under tiden vi går kursen ringer skolan till våra tränare och kollar hur det går och sedan sätter de ett betyg tillsammans om jag förstått det rätt? Vi ska under denna tid även skriva träningsdagbok (vilket egentligen alla borde göra, det är jättesmart) över hur det går och vad vi gör. För oss är det nästan som en "gratiskurs", bara genom att gå på möten någon gång i månaden, träna som vanligt och skriva träningsdagbok får vi extra poäng som är bra att ha!

 Alltså är det en jättebra kurs som jag tycker att många borde gå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0