Så kan det gå..

Haha, måste bara berätta om hoppträningen idag!

Vi tränade omhoppning, en rolig bana med kul svängar. Först hoppade vi fram lite, Pelle var superfin verkligen. Sedan skulle vi hoppa banan då! Det låg kanske på 80cm eller något, och Pelle hoppade jättefint. Han var "på" hindren och bjöd verkligen! Det var dessutom flera titthinder, men min duktiga lilla häst tittade inte alls, hihi. Sedan skulle jag hoppa en runda till, som tydligen låg på 105cm! Det började grymt och det gick jättebra, fram till sista hindret.. Sista hindret var ett räcke med jättekort distans från väggen, blev knappt ett galoppsprång där, haha. Det var ju omhoppning som gällde så jag red ju på lite innan och när jag tog tillbaka honom fick jag aldrig någon riktigt rytm. Tack vare min dåliga ridning blev Pelle helt överraskad av hindret och stannade/hoppade åt sidan.. Jag gled och gled och bestämde mig för att hoppa av istället. Sedan stod vi där jag & pelle, lika förvånade båda två, HAHA. Blev till att hoppa upp igen och hoppa banan en gång till! Gick okej haha, och blev inga stopp eller något, han var så fin så. Vi avslutade sedan med att hoppa på ett litet björkhinder. Gick ok först, fram tills att Pelle verkade somna (konstigt då han var piggelin innan, men han kanske blev trött) och inte lyssnade. Men han hoppade fint sista gången i alla fall!

Pelle kändes verkligen fin när vi hoppade omhoppningsbanan, och det gick riktigt bra - bortsett från min lilla avsittning då, haha. Grymt kul var det! Omhoppning är ju faktiskt inget vi tränat på så innan heller. Sedan blev det svårt att tänka på min sits över hindren - att hänga med rätt, då jag liksom redan svänger över hindren och är påväg mot nästa med en gång. Men ja, allt kan inte alltid sitta, och det vi tränade på nu gick ju bra! Kan säga att Pelle skulle hoppa typ minst 10cm över hindren också, hehe lillen. Min lilla älsklingsponny ♥

Haha, hoppas ni njuter av min fina paintbild av hur banan såg ut också:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0