Ridkläder!

Vad rider ni i till vardags? Tycker ni att det alltid är viktigt att det ser snyggt ut?

Kan ju börja att säga att jag älskar att matcha! Tycker det är grymt snyggt att ha matchande lindor och schabrak när jag rider. Men om jag brukar matcha mig själv lika bra som hästen? Nej ;)

Dels kan det vara för jag gillar en aning speciella färger, som är svåra att matcha till, men inte bara. Jag föredrar helt enkelt sköna kläder. Även om jag ser något som är hur snyggt som helst köper jag det inte om har dålig passform. Om jag ska köpa något så måste det vara skönt.

Nu menar jag inte att jag rider omkring i mjukisbyxor varje dag. För det gör jag nästan aldrig. Men det är mest för att det faktiskt är skönare att rida i ridbyxor. Däremot rider jag var & varannan dag omkring i tjocka mjukiströjor (dock inte när jag tränar för tränare). Snyggt eller inte, det är vad jag trivs bäst i. Förstår inte hur människor orkar rida i så tajta kläder när de ska rida själva? Har man tränare är det en grej, för då ska tränaren kunna se hur man sitter. Men om man rider själv? Då behöver ju ingen se exakt hur man sitter ändå, då kan man väl lika väl ta på sig en mysig tjocktröja? Vissa säger att de tycker att t.ex. tjockiströjor är ivägen och "fladdrar", vilket jag aldrig tänkt på. Vet inte om jag är så koncentrerad när jag rider att jag inte tänker på det? Men jag har verkligen aldrig tänkt på det.

Ska man ha fotografering är det såklart en annan sak. Då förstår jag om man vill se snygg ut, det är ju inte kul att ta bilder om man ändå inte är iordningfixad.


Är grymt sugen på att köpa ett par jeans ridbyxor. Tycker det är jättesnyggt och verkar skönt!



Min onormalt mysiga klasströja, som jag halvt lever i i stallet ;) Dock är det inte jag på bilden, utan min fina kompis linnea!


Men nu vill jag veta! Vad brukar ni rida i?



Kommentarer
Postat av: duvetvem

nämen! det där är ju jag. JAG ÄR MED PÅ ERAN BLOGG <333

2010-12-05 @ 14:07:34
Postat av: Theresé och Barifay

Jag har dom ridbyxorna fast knäskodda, dom är jätteSKÖNA :D <3

2010-12-05 @ 18:51:57
URL: http://barifaytherese.blogg.se/
Postat av: Elina

Haha, känn dig hedrar LINNEA! ;D



Oh, nice! De är sjukt snygga!

2010-12-05 @ 20:07:02
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0