Överladdad busponny?

Red ju ut en sväng idag och kan säga att Pelle minst sagt var pigg, haha. Att gå i skogen är ju bland det roligaste han vet! Vi var fyra stycken, jag på Pelle, Amanda på Penny, Sofie på Bruno och Maja på Valentino. I början när vi gick först gick det bra, men då skulle Penny busa så hon fick gå först. I skritten gick det okej, men när vi skulle trava blev det inte riktigt någon trav, haha. Han skulle galoppera = jag försöker ta tillbaka honom = vi kommer efter = han börjar galoppera på stället = han blir sur = han bockar = vi kommer ännu mer efter - något sådär såg det ut haha. Dock gick det lite bättre sen, fick honom faktiskt att trava ikapp! Tur att Penny är så liten att det går att komma ikapp på någon sekund. Sedan tog jag en trav då jag var först och då var han minsann lugnet själv. Men så vände vi och Penny gick först, och vad gör ponnyn då igen? Exakt samma sak, galopperar på stället, kickar och lite allt möjligt. Haha, buuuus. Tror min häst föredrar att gå först? Typ så ja.

Det är tur för honom att han är så söt så att man inte kan bli sur på honom!



Kommentarer
Postat av: manda

hahah det var kul! de var överladdade båda två din var nog piggast men min gick snabbast :P

2010-12-28 @ 22:08:19
Postat av: Elina

Haha, ja :D Ja, haha det är nog sant! Liksom att Penny går fortare än Bruno? Lite sjukt ;)

2010-12-28 @ 22:33:25
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0