Julshopping & stalldag

Var som sagt i stan idag med några kompisar (där bland ebba, haha!). Blev en del julklappar köpta, och ja, haha det sved i plånboken kan man säga!

Mamma hade då Pelle idag, tränade för dilla (alexandra), vilket hade gått jättebra! Jättehärligt att höra, hihi.

Imorgon har jag stalldag. Kanske inte så många av er som vet vad jag menar med det? Men vi har helt enkelt hand om alla privathästar (innan hade vi alla lektionshästar också, då var det betydligt mer jobb kan jag lova!). Vi fodrar vid 7, tar ut vid 9, ger spån, fodrar lunch & middag samt ser till att hästarna kommer in på eftermiddagen. Jag själv tycker det är rätt mysigt, det finns ju nästan inget sötare än att mötas av gnäggande hästar på morgornen! Dock är det ju svinkallt nu, så funderar lite på hur jag ska överleva haha. Blir väl sådär 50 lager med kläder eller något. Stalldag har vi i alla fall ca 1 gång per månad och det är på helgerna då!
Sen vet jag att många har det olika, vissa har t.ex. bara hand om in/utsläpp. Men jag, som i och för sig tycker om att ha stalldag, tycker att det är ett jättebra system eller vad man ska säga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0