Var dig själv, de andra platserna är redan upptagna.

Är det bara jag som tycker det är jättestörande att allt inom ridsport ska vara så "indelat"? Att vissa typer av ryttare "måste" tycka att viss utrustning är snygg? Bara för att alla andra ryttare inom samma gren tycker så?


Kan ta t.ex. tretorn som exempel. Varför måste alla hoppryttare tycka att de är snygga? Det är som att det är lag på det. Jag, som ska vara "hoppryttare" (bara för jag tävlar i det?), skulle aldrig tävla i tretorn. Jag skulle inte tacka nej till ett par, för att de verkar så grymt sköna, men om jag skulle tävla i dem? Nej, aldrig. Jag tycker helt enkelt att de inte är snygga.


Om jag skulle kunna tävla dressyr i en GPA hjälm då? Vilket verkar vara det konstigaste någonsin enligt vissa. Men varför inte egentligen? Då sticker man i alla fall ut lite. Nu kanske jag inte är ett jättefan av just GPA hjälmar men ni fattar. Eller jo, haha jag skulle gärna vilja ha en, men mest för att de verkar grymt härliga ;) Finns väl kanske dock hjälmar som jag tycker är snyggare, men jaja känner att jag tappar tråden lite här, haha.

I alla fall, det jag vill komma till är att jag är så himla trött på alla indelningar och normer inom ridsporten. Detta gäller inte bara utrustning heller (verkligen inte!), utan nästan allt inom ridsporten. Att man måste vara på något sätt och tycka något bara för att man sysslar med en viss gren.

Vill ni veta vad jag tycker då? Jag tycker att man ska skita i sådant och bara ta saker man själv tycker är snyggt. Skaffa en egen stil, göra något eget istället. Nu är det inte ovanligt att man ser samma schabrak 5 gånger på en tävling, bara för att det är så det tydligen "ska vara". Men hur kul är det, egentligen?
Jag förstår inte ens hur man kan vilja ha saker som alla andra redan har. Vad är grejen med det, att vara som alla andra? Vill man inte vara speciell, sticka ut lite?

Sen finns det undantag såklart, saker som man tycker är snygga och som många andra har. Men att köpa något bara för att alla andra har det? Hehe, behöver nog inte ens säga vad jag tycker om det.

Behövde visst skriva av mig lite :) Och detta är bara vad jag tycker! Bara för att jag tycker att något är mindre snyggt behöver ju inte ni tycka så. Kan ta tretorn som exempel igen. Jag tycker inte de är snygga för jag vet att jag absolut inte skulle passa i dem, de är inte min stil. Men på någon annan skulle jag kanske tycka att de är snygga, men inte på mig, så är det bara.

Som sagt, detta är bara vad jag tycker. Ni kanske inte alls tycker såhär?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0