Cookie

Ja, eftersom blogg.se inte ville samarbeta igår så får inlägget om Cookie bli idag ist! :)

Cookie är iaf en f.d hopponny från England, D-ponny. Min lillasysters kompis hyr henne, men på andra ridpasset på henne flög hon av, och ja, bokstavligen flög! Detta gjorde att hon inte ville rida henne mer. Hon har haft ganska unga ryttare och vet precis hur man ska göra för att komma undan effektivt, hon kör en lååång bockserie och studsar upp och ner, så flyger inte ryttaren av så kliver den av eller ger sig. Hon har alltid vunnit på det sättet, och det är klart att hon fortsätter då när det lönar sig!

På det sättet gjorde hon såklart även med mig, men när jag klev upp hade jag redan bestämt mig för att inte ge mig, och då gjorde jag inte det heller! Frst ville jag bara få henne att släppa efter lite i munnen, och sket i om hon gick bakom hand eller liknande, bara hon lossade lite. Efter mkt bråkande om denna lilla sak fortsatte vi med att komma fram i trav, och då kan man väl säga att helvetet brakade lös ;) Hon flög upp i luften gjorde hur många bocksprång och caprioller som helst. Ett under att jag satt kvar, men jag fortsatte med spöet ända tills hon gav sig. Till en början försökte hon ju försvara sig genom att göra det ännu värre, men efter ett tag gav hon upp. Sen fick vi göra så några gånger, men jag gav mig inte förrän hon hade gjort det.

Sen blev det ju inte bättre av att två vuxna människor står och säger till mig att hoppa av hela tiden när hon höll på, för då blir man ju lite tveksam själv och överväger det. Men det gjorde jag aldrig, vägrade låta henne vinna över ännu en person!

Nu låter ju detta verkligen som att jag plågade henne, när jag säger "tills hon gav sig", och "vinna över ännu en person". Men ni skulle bara veta vilken dominant häst, aldrig varit med om värre! :O

I slutet gick hon iaf jättebra, gjorde ingenting och var jättesnäll! :)

Tyvärr var hon ju alldeles för svår för ryttaren, så hon åker tillbaka till sin ägare imorgon.

Kommentarer
Postat av: alicia

tyvärr och tyvärr :p

2010-12-17 @ 19:12:01
Postat av: Ebba

Hahahahah ;)

2010-12-17 @ 21:13:39
URL: http://hopplaponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0