Äntligen hemma!

Äntligen är jag hemma efter totalt 5 timmar i stallet, inte för att jag inte gillar att vara i stallet, det älskar jag, men 5 timmar i -10 grader är inte jättehärligt kanske... ;)

Har iaf ridit Långben, tränade en del slutor, gick kanon! Lite LA:P1-slutor också, de var nog bäst på hela passet, gjorde min dag! Han har verkligen blivit mycket mer lösgjord och fin :D

Sen longerade jag Hank, orkade inte rida en häst till, så jag valde att longera så fick jag röra lite på benen också ;) Hank, som nog inte har blivit longerad på 10 år skötte sig iaf jättebra och lyssnade galet bra på rösten! :)

Hade Hank för att Lisa är sjuk. Och innan det blir en diskussion på bloggen om att jag är alldeles för stor för att rida Hank, så är jag helt medveten om att jag är för lång, men eftersom jag rider honom i form och han jobbar med ryggen tar han inte skada av min vikt. Eftersom jag väger så lite kan jag fortfarade rida b-ponny. Visst, det är ju inte så att jag skulle visa mig offentligt på en b-ponny, för att jag vet att det ser stört ut, men vet också att det inte tar någon skada, och det är bättre att jag rider honom än att han bara står när Lisa är sjuk! :)


Glada Hank på sommarbete


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0